Åsa Hirsh
SENIOR LECTURER
Department of Education and Special-
Att planera för undervisning och
bedömning
Åsa Hirsh
Att planera, bedöma och ge återkoppling: Stöd för undervisning - 2021-01-01 -
Skolutveckling och systematiskt
kvalitetsarbete
Åsa Hirsh, Anette Olin
Skolutveckling i teori och praktik - 2020-01-01 -
Skolutveckling i teori och
praktik
Åsa Hirsh, Anette Olin
- 2020-01-01 -
Bedömning och undervisningsutveckling - Hur hänger det
ihop?
Åsa Hirsh
Skolutveckling i teori och praktik (Hirsh, Å., & Olin, A.) - 2020-01-01 -
Dokumenterad utveckling och utvecklande
dokumentation
Åsa Hirsh
Skolutveckling i teori och praktik (Hirsh, Å., & Olin A.) - 2020-01-01 -
Reviews of teaching methods – which fundamental issues are
identified?
Åsa Hirsh, Claes Nilholm, Henrik Roman, Eva Forsberg, Daniel Sundberg
Education Inquiry - 2020-01-01 -
Relationellt ledarskap i klassrummet - så skapas
magi
Åsa Hirsh
- 2020-01-01 -
When assessment is a constant companion: students’ experiences of instruction in an era of intensified assessment
focus
Åsa Hirsh
Nordic Journal of Studies in Educational Policy - 2020-01-01 -
”Både katederundervisning och elevcentrering
fungerar”
Eva Bergman, Åsa Hirsh, Camilo von Greiff
Dagens Nyheter - 2020-01-01 -
Vi kan inte ha det så
här
Anette Jahnke, Åsa Hirsh
Skola och Samhälle - 2020-01-01 -
Lärarcentrerad och elevcentrerad undervisning i samspel: Skolforskningsinstitutet sammanfattar och kommenterar, rapport
2020:02
Eva Bergman, Pontus Wallin, Åsa Hirsh
- 2020-01-01 -
Varför förbättras inte elevresultaten trots alla insatser? En fördjupad nulägesanalys av en gymnasieskola. Ifous rapportserie
2020:1
Anette Jahnke, Åsa Hirsh
- 2020-01-01 -
“Had there been a Monica in each subject, I would have liked going to school every day”: a study
of students’ perceptions of what characterizes excellent teachers and their teaching
actions
Åsa Hirsh, Mikael Segolsson
Education Inquiry - 2020-01-01 -
Samverkan genom uppdrag. Lärdomar för universitetet och samverkande partners i utbildnings- och
forskningsuppdrag
Anette Olin, Åsa Hirsh
- 2020-01-01 -
Reviews of Teaching Methods – What are the Fundamental
Problems?
Åsa Hirsh, Claes Nilholm
ECER Conference Hamburg, 2-6 September 2019 - 2019-01-01 -
"Monica creates magic in the classroom": Students' Perceptions of Excellent Teachers and their Teaching
Actions
Åsa Hirsh
ECER Conference Hamburg, 2-6 September 2019 - 2019-01-01 -
Benefits and Challenges of Learning Technologies for Educational
Assessment
Åsa Hirsh
ECER Conference. Education in an Era of Risk – the Role of Educational Research for the Future. Hamburg, 2-6 September 2019. - 2019-01-01 -
How skilled teachers enable success in their teaching with respect to inclusion and knowledge development: A qualitative study based on teachers’ experiences of successful
teaching
Mikael Segolsson, Åsa Hirsh
International Journal of Teaching and Education - 2019-01-01 -
Teachers leading teachers – understanding middle-leaders’ role and thoughts about career in the context of a changed division of
labour
Åsa Hirsh, Ingela Bergmo-Prvulovic
School Leadership and Management - 2019-01-01 -
Svensk forskning om formativ bedömning i grundskolan - en
översikt
Åsa Hirsh, Viveca Lindberg
Formativ bedömning - utmaningar för undervisningen. Lindberg, V., Eriksson, I., & Pettersson, A. (red) - 2019-01-01 -
Hållbar skolutveckling – utvecklat kollegialt lärande genom
aktionsforskning
Anette Jahnke, Anette Olin, Åsa Hirsh
Forskning pågår, session vid samverkanskonferens, Utbildningsvetenskapliga fakulteten, Göteborgs universitet, 30 oktober 2019 - 2019-01-01 -
Enabling teacher-driven school-development and collaborative learning: An activity theory-based study of leadership as an overarching
practice.
Åsa Hirsh, Mikael Segolsson
Educational Management, Administration & Leadership - 2019-01-01 -
Studieteknik - ett mångfacetterat
fenomen
Åsa Hirsh
Didaktisk utvecklingsdialog. Lärares och skolledares professionella utveckling. Ingår i Olin, A., Almqvist, J., Hamza, K., & Gyllander Torkildsen, L. (red.) - 2019-01-01 -
Studieteknik
Viktoria Hagerman, Joel Falk, Åsa Hirsh, Eva Lundqvist, Anette Olin
Didaktisk utvecklingsdialog. Lärares och skolledares professionella utveckling. Anette Olin, Jonas Almqvist, Lisbeth Gyllander Torkildsen, Karim Hamza (red.) - 2019-01-01 -
Skolutveckling som gemensamt projekt: Att organisera för och genomdriva professionsdriven
skolutveckling
Åsa Hirsh, Mikael Segolsson
- 2019-01-01 -
Undervisningsutvecklande bedömning: Bedömningsformer för validitet i gymnasieskolan &
vuxenutbildningen
Åsa Hirsh
- 2019-01-01 -
Undervisningsutvecklande bedömning: Bedömningsformer för validitet i
grundskolan
Åsa Hirsh
- 2019-01-01 -
Feedback i skrivundervisningen: Systematisk översikt
2018:01
Åsa Hirsh, Per Holmberg, Johan Samuelsson, Johan Wallin
- 2018-01-01 -
Teachers Leading Teachers: The Need to Understand Middle-leaders' Career Thinking in a Changed Division of
Labour.
Åsa Hirsh, Ingela Bergmo-Prvulovic
ECER Congress, Bolzano, Italy - 2018-01-01 -
Mapping and Exploring High Impact Research Reviews on
Teaching.
Åsa Hirsh, Henrik Roman, Daniel Sundberg, Claes Nilholm, Eva Forsberg
ECER Congress, Bolzano, Italy - 2018-01-01 -
Mapping reviews on teaching – a preliminary
inventory.
Åsa Hirsh, Henrik Roman, Daniel Sundberg, Claes Nilholm, Eva Forsberg
Nordic Educational Research Association (NERA), 8-10 March, University of Oslo - 2018-01-01 -
Effektiva former för dokumentation i enlighet med regelverk och forskning om
lärande
Åsa Hirsh
Skolverket - 2018-01-01 -
Dokumentation i enlighet med lärares pedagogiska uppdrag och juridiska
skyldigheter
Åsa Hirsh
Skolverket - 2018-01-01 -
School Development Through Teacher Research: A Swedish Meta-study of Participating
Schools
Åsa Hirsh
African Books Collective - 2018-01-01 -
Exploring Students' Knowing by Pre- and Post-Tests in Lesson and Learning
Studies
Åsa Hirsh, Viveca Lindberg, Andrew Binde
African Books Collective - 2018-01-01 -
Formativ undervisning : utveckla klassrumspraktiker med lärandet i
fokus
Åsa Hirsh
- 2017-01-01 -
The Flipped Classroom and Student Learning at Compulsory School in Sweden - A Longitudinal, Qualitative
Study.
Mikael Segolsson, Åsa Hirsh, Johan Bäcklund
Journal of Education and Practice - 2017-01-01 -
Collaborative Formative Inquiry: Teacher driven school development in a changing school
practice.
Åsa Hirsh, Mikael Segolsson
NERA Congress - 2017-01-01 -
Perspektiv på skolans pedagogiska dokumentation - den skriftliga individuella utvecklingsplanens roll och relation till annan
dokumentation.
Åsa Hirsh
- 2017-01-01 -
Enabling teacher-driven school-development and collaborative learning: an
activity theoretical study of distributed
leadership
Åsa Hirsh
CARN Conference - 2017-01-01 -
Bedömning i skolan - vad och
varför?
Åsa Hirsh
- 2017-01-01 -
Exploring studnt's knowing by pre- and post-tests in learning
studies.
Åsa Hirsh, Viveca Lindberg
NERA Congress - 2016-01-01 -
National tests and the washback on instructional practices in Swedish compulsory school> a comparative
study.
Åsa Hirsh
EARLI SIG - 2016-01-01 -
Nationella prov i grundskolan: en studie av hur lärare och rektorer hanterar prov och provresultat. Delrapport i Skolverkets rapport
447.
Åsa Hirsh
- 2016-01-01 -
National tests and the washback on instructional practices in Swedish compulsory school: a comparative
study.
Åsa Hirsh
EARLI SIG Conference - 2016-01-01 -
Skolans dokumentation: Ur ett pedagogiskt och juridiskt
perspektiv.
Åsa Hirsh
- 2016-01-01 -
Den skriftliga individuella utvecklingsplanen. En kartläggning av skolors arbete med den skriftliga individuella utvecklingsplanen efter senaste reformen
2013.
Åsa Hirsh
- 2016-01-01 -
Formativ bedömning på 2000-talet: en översikt av svensk och internationell
forskning
Åsa Hirsh, Viveca Lindberg
- 2015-01-01 -
IUP i praktiken. En skolreforms formande i skärningspunkten mellan yttre styrning och professionell
autonomi.
Åsa Hirsh
Educare - 2015-01-01 -
Pre- and post-tests as tool in Lesson and Learning studies - searching for effects of students' learning or for understanding what students need to learn. Paper for the symposium School development through teacher research - a comparative study on Lesson and Learning Studies in Sweden and
Tanzania
Åsa Hirsh, Viveca Lindberg, Andrew Binde
SAERA Conference - 2015-01-01 -
Formative assessment in compulsory school: Swedish & international research in the
21st century
Åsa Hirsh, Viveca Lindberg
EARLI Conference - 2015-01-01 -
What is gained and what is lost? National tests in Swedish compulsory
school
Åsa Hirsh
EARLI Conference - 2015-01-01 -
Gaining or Losing? National testing in Swedish compulsory
school.
Åsa Hirsh
NERA Congress - 2015-01-01 -
Att ge röst åt de yngre barnen. En kartläggning i nio kommuner läsåret
2014-2015.
Åsa Hirsh, Viveca Lindberg, Agneta Wallander, Juan Garay, Agneta Udin
- 2015-01-01 -
IDPs at
work.
Åsa Hirsh
Scandinavian Journal of Educational Research - 2015-01-01 -
The Individual Development Plan: supportive tool or mission
impossible?
Åsa Hirsh
Education Inquiry - 2014-01-01 -
The individual development plan as tool and practice in Swedish compulsory
school
Åsa Hirsh
- 2013-01-01 -
The Swedish Individual Education Plan - a tool for learning or a mission impossible? Teachers' experiences of dilemmas in IEP
practice
Åsa Hirsh
NERA Congress - 2013-01-01 -
The Individual Education Plan: a gendered assessment
practice?
Åsa Hirsh
Assessment in education : Principles, Policy & Practice - 2012-01-01 -
IEP:s at
work
Åsa Hirsh
ECER Conference - 2012-01-01 -
The Individual Education Plan: a gendered assessment
practice?
Åsa Hirsh
NERA Congress - 2012-01-01 -
IUP - verktyg för
lärande?
Åsa Hirsh
Forskning om Undervisning och Lärande - 2012-01-01 -
A tool for learning? An analysis of targets and strategies in Swedish Individual Education
Plans.
Åsa Hirsh
Nordic Studies in Education - 2011-01-01 -
IEP - a tool for
learning?
Åsa Hirsh
Conference Pedagogisk Bedömning - 2010-01-01 -
A tool for
learning?
Åsa Hirsh
ECER Conference - 2010-01-01 -
Formative assessment in individual education
plans
Åsa Hirsh
NERA Congress - 2010-01-01 -
Det kan bli skillnader, det kan det, men vi kan inte göra något åt det. Eller?
En studie om likvärdig bedömning kring
elevtexter.
Åsa Hirsh, Mikael Wiberg
Forskande lärare i praktiken, vol 1 - 2007-01-01