Verksamhetsförlagd utbildning 2 för förskollärare
Teaching Practice 2 in Pre-School Teachers Education
Om litteraturlistan
Bie, K. (2014). Reflektionshandboken för pedagoger. (1. uppl.). Gleerups. (122 sid.)
Bjørndal, C. (2018). Det värderande ögat: observation, utvärdering och utveckling i undervisning och handledning. (Andra upplagan). Liber. (178 sid.)
Doverborg, E., Pramling, N., & Pramling Samuelsson, I. (2019). Att undervisa barn i förskolan. (Andra upplagan). Liber. (128 sid.)
Dysthe, O., Hertzberg, F., & Løkensgard, H. T. (2011). Skriva för att lära. (2., [rev.] uppl.) Studentlitteratur. (226 sid.)
Johansson, E. (2011). Möten för lärande: pedagogisk verksamhet för de yngsta barnen i förskolan. (2., rev. uppl.) Skolverket. [tillhandahålles] (236 sid.)
Pramling Samuelsson, I., &. Jonsson, A. (2017). Förskolans yngsta barn: Perspektiv på omsorg, lärande och lek. (Första upplagan) Liber (280 sid.)
Litteratur i anslutning till kursens löpande examination väljs av studenten själv i relation till det kursinnehåll som behandlas och utifrån tidigare kursers litteratur.
Utöver angiven litteratur tillkommer styrdokument enligt kursens anvisningar.