Projektarbete, del 2
Project Work II
Om kursplanen
Betygsskala
Kursens moduler
Inplacering
Kursen är en obligatorisk kurs inom Digitalt ledarskap masterprogram.
Huvudområde med fördjupning
Behörighetskrav
Genomgångna kurser TIA335 Organisering, 7,5 hp, TIA340 Styrning, 7,5 hp och TIA345 Strategi, 7,5 hp, eller motsvarande.
Innehåll
Kursen är en avancerad projektkurs, där studenterna genomför en mindre studie i samarbete med branschrepresentanter och forskare inom ett av områdena Strategi, Styrning eller Organisering. Genom att engagera sig i aktuella frågor inom ett av dessa forskningsområden kommer studenterna att utmanas och motiveras att praktiskt och teoretiskt ta sig an samtida frågor om digitalt ledarskap. Projekten genomförs i grupper om 2-3 studenter, men det kan också finnas andra uppsättningar beroende på projektets karaktär. Kursen bedöms genom en akademisk uppsats och en offentlig presentation.
Mål
Efter godkänd kurs ska studenten kunna:
Kunskap och förståelse
1. identifiera en samtida och branschrelevant fråga relaterad till ett av koncepten Styrning, Strategi eller Organisering;
2. relatera projektarbetet till centrala begrepp inom Styrning, Strategi eller Organisering;
Färdigheter och förmåga
3. presentera projekt- och forskningsresultat genom akademiskt skrivande;
4. genomföra projektarbete i syfte att producera vetenskapligt grundade resultat;
Värderingsförmåga och förhållningssätt
5. presentera projektets design och argumentera för projektresultaten inför publik.
Hållbarhetsmärkning
Former för undervisning
Undervisningen bedrivs i form av gästföreläsningar och seminarier från branschpartners samt genom handledning av ett grupparbete.
Undervisningsspråk: engelska
Examinationsformer
En övergripande bedömning görs baserat på:
- en skriftlig uppgift relaterad till lärandemål 1-3.
- en muntlig presentation av projektarbetet relaterad till lärandemål 4 och 5.
Om en student som har underkänts två gånger på samma examinerande moment önskar byta examinator inför nästa examinationstillfälle ska en sådan begäran bifallas om det inte finns särskilda skäl däremot (6 kap. 22 § HF).
Om en student har fått besked om pedagogiskt stöd från Göteborgs universitet med rekommendation om anpassad examination och/eller anpassad examinationsform kan examinator, i det fall det är förenligt med kursens lärandemål och förutsatt att inte orimliga resurser krävs, besluta att bevilja studenten anpassad examination och/eller anpassad examinationsform.
Om en kurs har avvecklats eller genomgått en större förändring ska studenten erbjudas minst två examinationstillfällen, utöver ordinarie examinationstillfälle. Dessa tillfällen fördelas under en tid av minst ett år, dock som längst två år efter det att kursen avvecklats/förändrats. Vad gäller praktik och verksamhetsförlagd utbildning (VFU) gäller motsvarande, men med begränsning till endast ett ytterligare examinationstillfälle.
Om en student har fått besked om att denne uppfyller kraven för att vara student vid Riksidrottsuniversitetet (RIU-student) har examinator rätt att besluta om anpassning vid examination, om detta görs i enlighet med Lokala regler gällande RIU-studenter vid Göteborgs universitet.
Betyg
På kursen ges något av betygen Godkänd (G) och Underkänd (U). För betyget Godkänd på kursen krävs godkänt på alla uppgifter.
Kursvärdering
Efter avslutad kurs ska studenterna ges möjlighet att göra en kursvärdering elektroniskt. Resultatet av kursvärderingen ska göras tillgängligt för studenterna. Vid nästkommande kurstillfälle ska sammanställningen av senast utförda kursvärdering presenteras, inklusive eventuella genomförda eller planerade åtgärder.