svarta tangenter över notpapper.

Avancerad harmonik och analys

TEO243
Avancerad nivå
7,5 högskolepoäng (hp)

Om utbildningen

Den här kursen vänder sig till dig med kandidatexamen i musik eller som går på masterprogram med inriktning musikteori eller komposition. I kursen jobbar du med att beskriva och analysera harmoniska strukturer samt med att utforma satsläraexempel från följande tre stilhistoriska perioder: romantiken, senromantiken och impressionismen.

Behörigheter och urval

Förkunskapskrav

Konstnärlig kandidatexamen i musik eller motsvarande kunskaper och färdigheter alternativt att studenten är antagen till Konstnärligt masterprogram i musik, inriktning musikteori (K2TEO) eller komposition (K2KMP). Motsvarandebedömning baseras på dokumenterade meriter som bifogas ansökan.

Så är det att plugga

Undervisningen

Kursen består av föreläsningar, seminarier och hemuppgifter. Kursen går på tisdagseftermiddagar eller torsdagsförmiddagar.

Lokaler

Högskolan för scen och musik bedriver sin verksamhet på fyra adresser i Göteborg: Eklandagatan 86, Åvägen 24 (Brewhouse), Vasagatan 50 (HDK-Valand) och Triörgatan 1 (Andra stället).

Läs mer om lokaler