Evelina Johansson
Doktorand
Institutionen för språk ochOm Evelina Johansson
I mitt avhandlingsprojekt undersöker jag e-bedömningsstrategier på engelskakurser vid svenska universitet och högskolor. I den första delen av avhandlingsarbetet kommer dessa e-bedömningsstrategier att kartläggas och kategoriseras enligt den reviderade versionen av Bloom’s taxonomy. Syftet är att avgöra om bedömningsstrategier i engelskakurser vid svenska universitet ämnar till att utveckla högre tänkande (så som kritiskt tänkande) eller inte. Den andra delen av avhandlingen syftar till att undersöka om e-bedömning som utvecklar högre tänkande har en positiv inverkar på elevernas språkfärdighet. Detta kommer undersökas dels genom språkfärdighetstester, men också genom ett antal intervjuer. Avhandlingen tar en sociokulturell ansats till andraspråkinlärning och lärande.
-
The Assessment of Higher-order Thinking Skills in Online EFL Courses: A Quantitative Content
Analysis
Evelina Johansson
Nordic Journal of English Studies - 2020-01-01