Naturvetenskap och teknik för lärare åk 4-6

GU-29202
Ansökan stängd

Kort om kursen

Den fristående kursen naturvetenskap och teknik för lärare årskurs 4-6 vänder sig till som studerar till lärare eller redan är legitimerad lärare och som vill utöka din kompetens.

Om utbildningen

I den här kursen i naturvetenskap och teknik för lärare åk 4-6 får du kunskap för att kunna planera, leda och utvärdera undervisning i skolan enligt gällande styrdokument. I det ingår att i naturvetenskap och teknik genomföra bedömning av elevers kunskaper i formativt och summativt syfte, inklusive betygsättning.

I kursen ingår också att urskilja och kritiskt granska naturvetenskap och teknik i relation till hållbar utveckling samt att diskutera undervisning som skapar förutsättningar för att utveckla alla elevers kunskaper. Utifrån kunskaper i ämnesdidaktik får du arbeta med utveckling av undervisning enligt Learning Study. I en annan uppgift arbetar du med elever på Universeum.

Behörigheter och urval

Förkunskapskrav

Grundläggande behörighet + Engelska 6, Matematik 2a eller 2b eller 2c, Naturkunskap 1b eller 1a1+1a2, Samhällskunskap 1b eller 1a1+1a2

Urval