Institutionen för didaktik och pedagogisk profession erbjuder ett antal fristående kurser.
Foto: Cecilia Lundgren

Metoder för utveckling av undervisning

DID502
Avancerad nivå
7,5 högskolepoäng (hp)
Studietakt
Undervisningstid
Kväll
Studieort
Göteborg
Undervisningsspråk
Start/slut
Ansökan öppen
Anmälningskod
GU-19250
Ansökan stängd

Kort om kursen

Vill du lära dig mer om hur du kan utveckla din undervisning? Den här kursen vänder sig till dig som är lärare, förskollärare, förstelärare eller utvecklingsledare. Går på halvfart och på kvällstid.

Om utbildningen

I kursen får du studera vetenskapligt grundade metoder för utveckling av undervisning, exempelvis designstudier, aktionsforskning och learning study. Du kommer att få analysera de olika metodernas grundläggande idéer, teoretiska utgångspunkter och centrala begrepp och diskutera deras styrkor och svagheter. Du kommer också, inom kursens ram, att genomföra ett utvecklingsarbete i din egen praktik.

Kursen riktar sig till dig som vill utvecklas i ditt arbete som lärare, förskollärare, förstelärare eller utvecklingsledare. Kursen kan tillgodoräknas som en av kurserna i masterprogrammet i didaktik.

Behörigheter och urval

Förkunskapskrav

Lärarexamen om minst 180 hp eller kandidatexamen om minst 180 hp inom utbildningsvetenskap, eller motsvarande.

Urval

Högskolepoäng, max 165 hp.