Elgitarr

GU-35305
Ansökan stängd

Kort om kursen

Kursen riktar sig till dig som vill kunna kompa egen sång, spela i band eller leda sång i olika undervisningssammanhang. Våra erfarna lärare guidar dig genom grunderna i piano eller gitarr.

Om utbildningen

I kursen utvecklar du grundläggande färdigheter i att ackompanjera på gitarr eller piano. Fokus ligger på att spela och förmågan att anpassa dig efter olika sammanhang och genrer. Viktigt är också att du lär dig på ett metodiskt och ergonomiskt hållbart sätt, samtidigt som du tar hand om ditt instrument.

Kursen ges på distans, vilket innebär stor flexibilitet. Du får möjlighet att träna självständigt med hjälp av förinspelade filmer. Dessutom erbjuds du möjligheten att få feedback och ställa eventuella frågor, vid några inledande och avslutande zoomträffar under kursens gång. Sista momentet i kursen är en examinerande redovisning.

Behörigheter och urval

Förkunskapskrav

Grundläggande behörighet

Urval

Betyg (34 %), högskoleprov (33 %) och högskolepoäng, max 165 hp (33 %)

Så är det att plugga

Undervisningen

Kursen är helt online och du behöver ha tillgång till ett piano eller en gitarr.

Lokaler

Högskolan för scen och musik bedriver sin verksamhet på fyra adresser i Göteborg: Eklandagatan 86, Åvägen 24 (Brewhouse), Vasagatan 50 (HDK-Valand) och Triörgatan 1 (Andra stället).

Läs mer om lokaler