"Gränser och tröghet i det gränslösa" - seminarium i samarbete med Riks-P

Vår samtid beskrivs ofta i termer av förändring med ökad globalisering, ny teknologi, nya organisationsformer och nya trender. Ändå är det mycket som verkar vara som det alltid har varit – som vi känner igen från förr. I seminariet diskuteras denna spänning i organisationer och på arbetsplatser – mellan ständig förändring och tröghetens mekanismer.

Vi välkomnar professor Apostolis Papakostas som är verksam vid Institutionen för samhällsvetenskaper vid Södertörns högskola och har mångårig erfarenhet om forskning om social förändring och förnyelsens förutsättningar. Henrik Fontin, som är vår andra gäst, är HR-konsult med lång och bred erfarenhet av HR-arbete inom till exempel finans, media och detaljhandel och berättar om sina erfarenheter av tröghet och gränser i förändringsarbetet när en verksamhets arbetssätt utmanas av ny teknologi.

Seminariet är ett samarbete mellan landets p-programs rikskonferens, Riks-P, och Centrum för Global HRM.

Inbjudan till seminariet i PDF-format