- Home
- About
- Find staff
- Ulrika Facht
Ulrika Facht
Forskningsinformatör
Nordicom-
Medieekonomi: Medieutveckling
2024
-
Medieutveckling 2023:
Medieekonomi
-
MedieSverige
2023
Ulrika Facht
2023 -
Podcastmarknaden börjar få
struktur
Ulrika Facht
Medieutveckling 2022: Ljudkonsumtion - 2022 -
Euromedia Ownership Monitor:
Sweden
Tobias Lindberg, Ulrika Facht
Euromedia Ownership Monitor - 2022 -
Medieutveckling 2022:
Medieekonomi
-
Medieutveckling 2021:
Medieekonomi
-
Digitala kanaler för
journalistik
Ulrika Facht
Mediestudiers årsbok – tillståndet för journalistiken 2021. Kajsa Carlsson (red) - 2021 -
MedieSverige
2021
-
MedieSverige
2019
-
Dagens medielandskap – en
översikt
Ulrika Facht
Medie- och informationskunnighet (MIK) i den digitala tidsåldern. En demokratifråga : Kartläggning, analys, reflektioner (red. Ulla Carlsson) - 2018 -
Nordicom-Sveriges mediebarometer
2016
Ingela Wadbring, Karin Hellingwerf-Björkqvist, Ulrika Facht
2017 -
Ad Wars: Digital Challenges for Ad-Financed News Media in the Nordic
Countries
-
Kampen om
reklamen
-
MedieSverige
2016
Ulrika Facht
2016 -
Nordicom-Sveriges mediebarometer
2015
Ingela Wadbring, Karin Hellingwerf, Ulrika Facht
2016 -
Nyhetsvanor i ett förändrat
medielandskap
Ingela Wadbring, Lennart Weibull, Ulrika Facht
Människorna, medierna & marknaden : Medieutredningens forskningsantologi om en demokrati i förändring : forskningsantologi av Medieutredningen (SOU 2016:30) - 2016 -
Nordicom-Sveriges mediebarometer
2014
Ingela Wadbring, Karin Hellingwerf, Ulrika Facht
2015 -
Gender equality in the media- is there a Nordic
way?
Maria Edström, Mølster Ragnhild, Ulrika Facht
Making change. Nordic Examples of Working Towards Gender Equality in the Media (eds Edström & Mølster) - 2014 -
MedieSverige
2014
-
Internetbarometer
2011
-
MedieSverige mini
2012
Ulrika Facht
2012 -
Aktuell statistik om
e-böcker
Ulrika Facht
Läsarnas marknad, marknadens läsare. En forskningsantologi utarbetad för litteraturutredningen - 2012 -
Nordicom-Sveriges Internetbarometer
2010
-
A Sampler of International Media and Communication Statistics
2010
Sara Leckner, Ulrika Facht
2011 -
MedieSverige 2010. Statistik och
analys
-
Konsumtionsrapporten 2008: upplaga
2
Merja Mankila, Karin M. Ekström, Ulrika Holmberg, Ulrika Facht, Eva Harrie, Lena Jonsson, Christina Berg
2008 -
Konsumtionsrapporten
2008
Ulrika Holmberg, Karin M. Ekström, Ulrika Facht, Eva Harrie, Lena Jonsson, Christina Berg
2007 -
MedieSverige 2007. Statistik och
analys.
-
Bokläsning i den digitala tidsåldern. Resultat från Mediebarometern 1979-2003. Underlag utarbetat för SCB och Bokpriskommissionen
2004-08-20
Ulla Carlsson, Ulrika Facht, Karin Hellingwerf
In: Carlson, Ulla (ed.): Bokläsning i den digitala tidsåldern. Aktuella undersökningar från Nordicom och SOM-institutet - 2004 -
MedieSverige 2004. Statistik och
analys