Navigate to video: Master in Sea and Society - For sustainable Oceans
Video (2:16)
Master in Sea and Society - For sustainable Oceans

Masterprogram i Hav och samhälle - plugga i Göteborg

Är du intresserad av hållbarhet och hav? Vi erbjuder en unik tvärvetenskaplig master i Hav och samhälle som förbereder dig för en bred karriär. Utbildningen är öppen för alla med kandidatexamen. Ansök senast 17 april!

Kort om programmet

Hav och samhälle är ett program där studenter, lärare, forskare och yrkesverksamma från olika vetenskapsgrenar samlas för att lära, utbyta och skapa ny kunskap om ett hållbart nyttjande av havet och dess resurser.

• Göteborgs universitet är en av Sveriges mest kompletta miljöer för forskning och utbildning inom hav och sjöfart, med en unik bredd och tvärvetenskapligt samarbete mellan tolv institutioner från fem fakulteter.
  • Under utbildningen får du träffa en rad gästföreläsare från Havs- och vattenmyndigheten, länsstyrelser, miljödomstolar, Göteborgsregionen, SMHI, Sjöhistoriska museet och universitet i Sverige, Norge och Irland.
  • Som student kommer du utveckla en bred kompetens för en karriär inom havs- och sjöfartsmyndigheter, näringslivet, miljödomstolar och mångvetenskapliga marina vetenskaper.
  • Programmet är internationellt och ges på engelska.