Vill du skriva eller illustrera för studenttidskriften IDÉ?

EFTERLYSNING. I vår lanseras en helt ny idéhistorisk studenttidskrift. Vill du vara med och skriva, eller illustrera texter?

Eller känner du någon som skriver som borde publiceras? Vi söker texter till första numret som kommer ut den 21 maj.

Vad kan man skriva om i IDÉ?

IDÉ är en tidskrift som ska visa bredden i idéhistorien och i idéhistoriskt tänkande. Vi publicerar essäer, artiklar, intervjuer, debattinlägg – men överraska oss gärna!

Kanske har du en gammal b-uppsats som skulle kunna omvandlas till en essä? Eller finns det stoff i din aktuella kurslitteratur till en artikel? Mer sugen på att skriva något annat än hemtentan? Gör det och skicka det till oss!

Deadline för texter är måndagen den 3 maj.

Skicka din text till: redaktionenide@gmail.com. Om du gärna vill skriva, men saknar idéer eller har en idé som du vill bolla med någon – kasta iväg ett mejl till oss!

/Redaktionen för tidskriften IDÉ