illustration personcentrerat lärande

Projekttid
2023 - pågående
Projektägare
Institutionen för vårdvetenskap och hälsa

Kort beskrivning

Projektet är initierat av Centrum för personcentrerad vård (GPCC) med syfte att understödja personcentrerat lärande och undervisning i personcentrerad vård i högre utbildning och riktar sig mot utbildningsprogrammen på grundnivå för arbetsterapeut, fysioterapeut, läkare och sjuksköterska. Projektet kommer att fördjupade förståelsen för olika perspektiv och undersöka erfarenheter av undervisning i personcentrerad vård eller motsvarande innehåll samt identifiera beröringspunkter för gränsöverskridande samarbeten vid olika program. I ett senare skede kommer deltagande design användas för att samskapa en utbildningsmodul tillsammans med patienter, anhöriga, studenter och lärare. Utbildningsmodulen kommer att testas och utvärderas av lärare och studenter.