BiG logga
Foto: Ida Liffner

Kulf och Kulis – samordning av barn- och ungdomskulturen i Göteborgs Stad

Kultur & språk

Diskussion kring situationen för KULF och KULIS (Kultur i skolan) i Göteborg 2022.

Seminarium
24 mar 2022
Plats
J412, Humanisten

Arrangör
Barnkulturforskning i Göteborg (BiG)

2016 ägnades BiGs symposium åt KULF (Kultur i förskolan) som fyllde 40 år. Vi fick ta del av ett samtal mellan Kate Thorlid, Ulla-Carin Borén och Lena Fridell, som alla var med och grundade KULF. Men hur ser det ut idag? Ann-Sofie Udén och Elizabeth Johansson Leone som är kultursamordnare på Grundskoleförvaltningen kommer till BiG för att berätta om dagens situation för barnkulturen i Göteborgs Stad. Tarja Karlsson Häikiö berättar om historiken och pågående forskning.

På seminariet vill vi alltså diskutera situationen för KULF och KULIS (Kultur i skolan) i Göteborg 2022. Vi önskar därför att du som vill medverka på något vis hör av dig till oss, så att vi kan planera en bra förmiddag i mars.