"Daylighting" och posthumanism (Skimmer och härvor)

Hållbarhet & miljö
Kultur & språk

Munkebäckstorget: Vad döljer du för oss? Vem gömmer du för oss? Under en kort promenad från Munkebäckstorget berättar vi om en liknande plats i Borås, hur vi interagerar med den och hur den ansluter till projektet Skimmer och härvor i Viskans vatten och marker. Med forskare/ konstnärer Thomas Laurien och Theodore Ågren, HDK-Valand.

Seminarium
17 sep 2021
Munkebäckstorget
Sista anmälningsdag
16 september 2021

Bra att veta
Vi samlas vid Munkebäckstorg. Det går spårvagn från Valand till Munkebäckstorget. Se Västtrafiks reseplanerare.
Anmäl om du vill delta och få en text, senast dagen innan: thomas.laurien@hdk.gu.se
Konstnärliga fakulteten, Göteborgs universitet

Seminariet ingår i forskningsplattformen PLACE seminarieserie och är det första av höstens tre forskningsseminarier, som äger rum utomhus. Det riktar sig främst till lärare, forskare och studenter på Konstnärliga fakutleten men är öppet för alla intresserade. Det kostar ingenting att delta, men anmäl dig senast dagen före till thomas.laurien@hdk.gu.se. Seminariet är på engelska. Välkommen!

Mer om Konstnärliga fakultetens forskningsplattform PLACE, Public Life, Arts and Critical Engagement: https://www.gu.se/en/research/place-public-life-arts-and-critical-engagement