Tom Adawi vald till ordförande i NNEER

Tom Adawi, universitetslektor och avdelningschef för ingenjörsutbildningsvetenskap vid institutionen för tillämpad IT,

har blivit vald till ordförande i Nordic Network in Engineering Education Research (NNEER).

NNEER är en nordisk organisation som arbetar för att stärka samarbetet mellan forskningsgrupper som verkar inom området för ingengörsutbildningsvetenskap och därmed höja kvaliteten på forskning och undervisning. Valet av ordförande genomfördes under NNEER:s fjärde konferens som hölls i Göteborg den 23-24 maj.

– NNEER spelar en mycket viktig roll inom området för ingengörsutbildningsvetenskap, säger Tom. Besluten som fattas inom organisationen sätter agendan för forskare inom hela Norden och det är en stor ära att ha blivit utvald att leda arbetet kring detta.