Thomas Erhag ny professor i offentlig rätt vid Juridiska institutionen

Thomas Erhag har utnämnts till professor i offentlig rätt vid Juridiska institutionen, Handelshögskolan.

Thomas Erhag forskar inom offentlig rätt med inriktning mot välfärds- och europafrågor. Han har särskilt studerat europarättens inverkan på nationella offentligrättsliga områden som präglas av svag europarättslig kompetens.

Erhag är huvudhandledare för två doktorandprojekt: Om förvaltningsverksamhet - ett bidrag till förvaltningsrättens allmänna läror och Civilsamhället och juridiken - en välfärdsrättslig studie av samverkan mellan civilsamhället och offentlig sektor.

Mer om Thomas Erhag

Senaste publikationer:

Erhag, Thomas (2016) Overview of the Special Issue. European Journal of Social Security, 18:2, p. 94-100.
Erhag, Thomas (2016) Under Pressure? – Swedish Residence-based Social Security and EU Citizenship. European Journal of Social Security, 18:2, p. 207-231.