Nominera pristagare för nyttiggörande av forskning

Förvaltningshögskolan har instiftat ett pris för bästa nyttiggörandet av forskning i offentlig förvaltning.

Du som är anställd vid Göteborgs universitet eller vid Förvaltningshögskolans samarbetspartners (det vill säga Ale kommun, Göteborgs Stad, Härryda kommun, Kungälvs kommun, Lerums kommun, Lilla Edets kommun, Mölndals stad, Partille kommun, Stenungsunds kommun, Tjörns kommun, Västra Götalandsregionen och Öckerö kommun) är välkommen att nominera pristagare.
Priset ska tillfalla någon eller några som genom sin insats nyttiggjort forskning inom ämnet offentlig förvaltning inom någon del av den offentliga sektorn; inom kommuner, landsting, regioner eller staten. Priset består av ett diplom samt ett konstverk av en lokal konstnär. Det delas ut på Förvaltningshögskolans dag den 16 april, dit alla är välkomna.

Läs mer om priset och tidigare pristagare här.

Fram till och med 2 april 2015 lämnas förslag (gärna med motivering) på någon eller några som gjort en god insats. Förslag sänds till Anna Cregård, sekreterare i Förvaltningshögskolans råd för forskning och utbildning, se nedan.

Anna Cregård
anna.cregard@spa.gu.se