Lunchseminarium 6 oktober

Hur kan företag integrera hållbarhet i sina affärsstrategier?

Ett lunchseminarium om vad den senaste forskningen ger för tips! 6 oktober 2009

Samtidigt som hållbarhetsfrågor har stor potential att skapa nya affärsmöjligheter krockar de med befintliga företagsstrukturer och prioriteringar. Hur lyckas man som företagare integrera hållbarhet i sina affärsstrategier och vilka hinder kan man förvänta sig i denna process? Forskarna Niklas Egels-Zandén och Magnus Rosén diskuterar under ett lunchseminarium lärdomar från sina pågående forskningsprojekt.

Detta lunchseminarium är det första i en serie lunchseminarier där forskare från Handelshögskolan ger sin syn på hur företag kan integrera miljö och sociala aspekter i sina strategiska och operativa processer. Seminarierna anordnas av Centre for Business in Society och CSR Västsverige.

Centre for Business in Society är en samlingspunkt för Handelshögskolan i Göteborgs forskning om hur företag integrerar miljö och sociala aspekter i sina strategiska och operative processer. CSR Västsverige är en ideell förening vars ändamål är att stödja medlemmarnas arbete med CSR och hållbar utveckling.