JMG arrangerar internationellt symposium om journalistik och normalisering av populism

Tillsammans med Uppsala universitet arrangerar institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMG) ett symposium med ledande internationella forskare den 4-5 februari: Journalism, Media and the Normalization of (Right-Wing) Populism and Nativist Authoritarianism: Analysis of Practices and Counteracting Strategies before and during the COVID-19.

Syftet med symposiet är att diskutera i vilken utsträckning högerpopulism utgör utmaningar för samtidens media och journalistik, bland annat med fokus på konsekvenser av pandemin.

Huvudteman

Under två dagar samlas över 20 ledande internationella forskare under huvudteman som:

Läs mer och hämta programmet på Uppsala universitets webbplats (på engelska).

Övriga frågor besvaras av professor Mats Ekström vid JMG som tillsammans med professor Michał Krzyżanowski, Uppsala universitet, ansvarar för symposiet.

Kontakta Mats Ekström via e-post: mats.ekstrom@jmg.gu.se

Obligatorisk föranmälan

Symposiet kommer att äga rum på Zoom. Det är öppet för externa deltagare, med obligatorisk föranmälan senast den 1 februari.

Länk till anmälan.