Väckarklocka: lagomsäkert eller trygghetsknarkande samhälle?

Samhälle & ekonomi

Ökad hotbild, växande extremism och fortsatt terror tycks ha försatt samhället i ett permanent stresstillstånd. Men hur balansera fri- och rättigheter med trygghetsbehov och säkerhetsansvar om rädslan tar herravälde? Om ideologiska skiljelinjer, populistisk alarmism, och detta att undergräva det vi försöker skydda: demokratin. Frukostsamtal - kaffe och smörgås ingår.

Seminarium
3 jul 2019
Västsvenska Arenan, Almedalen i Visby

Arrangör
Jonsereds herrgård Göteborgs universitet i samverkan med Segerstedtsinstitutet, Teskedsorden och Västsvenska Arenan

Medverkande: Christer Mattsson föreståndare Segerstedtsinstitutet Göteborgs universitet, Ahn-Za Hagström chefsanalytiker Säpo, Lisa Bjurwald chef Påverkan och opinion Teskedsorden. Ytterligare medverkande tillkommer.

Samtalsledare: Lena Ulrika Rudeke och Eva Staxäng, Jonsereds herrgård