Digitalt symposium för konstnärlig forskning 2020 - Working Together

Forskning
Kultur & språk

Hur ser utmaningarna ut för forskare som samarbetar över disciplingränserna? Vilka friktioner kan uppstå till följd av hierarkier, olika utvärderingskriterier eller olika krav på hur forskningen offentliggörs? När är tvärvetenskapliga arbetsformer och perspektiv mest fruktbara?

Konferens
25 nov 2020
26 nov 2020
Plats
Mötet kommer att hållas digitalt
Sista anmälningsdag
23 november 2020

Bra att veta
Symposiet kommer att hållas på både svenska och engelska.
Anmälan öppnar i september. Sista anmälningsdag är 24 november klockan 12!
Vänligen notera att klockslag för start och avslutning är preliminära och kan komma att justeras.
Kontaktperson: Niclas Östlind, Vetenskapsrådet.
Open call är nu stängt - sista dag att lämna in förslag var den 30 juni.
Arrangör
Vetenskapsrådet i samarbete med konstnärliga fakulteten vid Göteborgs universitet och Chalmers tekniska högskola.
Anmälan är stängd.

Save the date för Vetenskapsrådets symposium för konstnärlig forskning 2020. I år är det Konstnärliga fakulteten vid Göteborgs universitet och Chalmers tekniska högskola som står värd och temat är "Working Together".