Engelska för lärare i åk 1–3. Ingår i lärarlyftet
English for teachers, year 1-3
Om litteraturlistan
Obligatorisk litteratur
Estling Vannestål, M. (2015). A university grammar of English: with a Swedish perspective (Second edition). Studentlitteratur.
Keaveney, S., & Lundberg, G. (2023). Early Language Learning and Teaching: Pre-A1 – A2. Studentlitteratur. (150 sid.)
Källkvist, M., Gyllstad, H., Sandlund, E., & Sundqvist, P. (2017). English only in multilingual classrooms?. LMS-Lingua, 2017(4), 27–31.
Läroplan för grundskolan, förskoleklassen och fritidshemmet. (2022). Skolverket. (10 s.)
Myndigheten för skolutveckling (2005). Europeisk språkportfolio 6-16 år. Liber. http://www.skolverket.se (48 sid.)
Pinter, A. (2017). Teaching young language learners (2nd ed.). Oxford University Press. (ca 50 sid.)
Skolverket (2022). Kommentarmaterial till kursplanen i engelska. Skolverket. (26 s.)
Sylvén, L. (2013). The ins and outs of English pronunciation. An introduction to phonetics. Studentlitteratur. (104 sid.)
Till detta tillkommer artiklar omfattande ca 150 sidor samt en skönlitterär barn- och ungdomsbok på engelska.
Valbar obligatorisk litteratur
Barn- och bilderböcker på engelska enligt deltagarens eget val.