Workshop med Paula Stephan inspirerade doktorander på IIE

Onsdag den 28 mars anordnade Institutet för innovation (IIE) en workshop för sina doktorander. Ena delen av workshopen bestod av forskningspresentationer inom framväxande ämnen och både “Consequences of migration on the productivity of scientists” och “The knowledge economy, innovation, and new challenges to universities” diskuterades.

Den andra delen bestod av att doktoranderna presenterade sina pågående forskningsprojekt och att seniora forskare och andra doktorander diskuterade och gav feedback. Speciellt inbjuden till workshopen var professor Paula Stephan, Professor of Economics, Georgia State University, USA.

Daniel Hemberg, doktorand på IIE är gästbloggar på Esbris blogg och har skrivit ett inlägg om dagen. Läs Daniels blogg här.