Sveriges första professor i HRM invigs 29 januari 2020

I oktober 2019 tillträdde Stefan Tengblad positionen som professor i HRM vid Göteborgs universitet, och blev då den första i Sverige.

Centrum för global HRM anordnar onsdag 29 januari 2020 en högtidlig invigning av professuren.

Under hösten 2019 inrättade Göteborgs universitet en professur i ämnet Human Resource Management - något som inte tidigare funnits i Sverige. Företagsekonomiska institutionen och Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap arbetade gemensamt för att rekrytera och tillsätta professuren. I oktober 2019 tillträdde Stefan Tengblad positionen som professor i HRM vid Göteborgs universitet, och blev alltså därmed först i landet.

Centrum för global HRM anordnar onsdag 29 januari 2020 en högtidlig invigning av Sveriges första professur i Human Resource Management. Gäster från akademi och näringsliv kommer att tala, och Stefan Tengblad själv kommer att dela med sig av sina forskningsområden och tankar kring professuren. Invigningen avslutas med mingel och tilltugg.

Varmt välkommen att delta!

Datum: 29 januari 2020

Tid: 14.00-16.00 (inkl. mingel)

Plats: Malmstensalen, Handelshögskolan, Vasagatan 1, Göteborg

Mer information och anmälan finns här.