podd
Foto: Josh Borup

Studentpodd om digitalisering

I podden Digital Thought Leaders - The Dina Files diskuterar studenter från masterprogrammet Digital Leadership de bästa och senaste forskningsartiklarna med fokus på digitalisering.

poddinspelning
Studenterna Anna Wozniak, Pauliina Lilliestierna och Jarno Kytö diskuterar Aligning with new digital strategy: A dynamic capabilities approach av Yeow, Soh och Hansen.

Idén bakom projektet är att göra något handfast för spridningen av vetenskapliga resultat. I dagsläget dröjer det flera år innan forskningsresultat omsätts i praktik. I nuläget har närmare sjuttio artiklar diskuterats vilket har resulterat i lika många avsnitt men arbetet är fortlöpande då nya artiklar alltid tillkommer.

Podden vänder sig i första hand till praktiker som vill ta del av de senaste forskningsresultaten för att fatta beslut på evidens och inte på förlegad best practice.

Initiativet är en del av masterprogrammet i Digital Leadership och tanken är att istället för att studenterna lämnar in exempelvis en powerpoint så gör de en podd som kan vara till nytta för praktiker, forskare och andra studenter.

Digital Thought Leaders - The Dina Files

Podden Digital Thought Leaders - The Dina Files, fick sitt namn efter det att forskaren och läraren vid masterprogrammet i Digitalt ledarskap, Dina Koutsikouri, kom på idén med podden.