Bengt Kristensson Uggla, Bodil Jönsson och hans-Inge Persson
Foto: Bengt Kristensson Uggla - Satu Karmavalo, Bodil Jönsson - Thomas Hjertén, Hans-Inge Persson - KomLitt förlag

Se webbinariet i efterhand: Perspektiv på person och vård; Tillit, tillgänglighet, trygghet och kontinuitet

Den 20/10 sändes ett välbesökt webbinarium på temat person och vård, i form av ett samtal mellan Bengt Kristensson Uggla och Bodil Jönsson. Detta kan nu ses i efterhand.

Den 20/10 sändes ett välbesökt webbinarium på temat person och vård, i form av ett samtal mellan Bengt Kristensson Uggla och Bodil Jönsson. Samtalsledare var Hans-Inge Persson. Publiken inbjöds att skicka in reflektioner som sedan besvarades av Bengt och Bodil.

Nu kan du se webbinariet i efterhand och läsa de reflektioner som skickades in av publiken och som besvarades av Bodil och Bengt.

Läs mer här samt se webbinariet.

Kort om de medverkande:

Bengt Kristensson Uggla, professor i filosofi, kultur och företagsledning vid Åbo Akademi, och knuten till GPCC som gästprofessor i vårdvetenskaplig personfilosofi och filosofisk rådgivare.

Bodil Jönsson, professor emerita rehabiliteringsteknik Lunds Tekniska Högskola och Hedersdoktor på Utbildningvetenskapliga fakulteten vid Göteborgs Universitet.

Hans-Inge Persson, föreläsare, samhällsdebattör och författare.