Prestigefyllt pris till forskare vid GRI och psykologiska institutionen

Ännu ett pris för bästa uppsats!

Leif Denti och professor Sven Hemlin har ännu en gång vunnit pris för bästa uppsats. Den här gången har de tilldelats det prestigefyllda priset Best Paper inom programmet Technology and Innovation Management. Priset delades ut under The 73rd Academy of Management Conference som hölls i Orlando 9-13 augusti, 2013. Artikeln Leadership and Innovation: A Cross-cultural Study of Mediating Psychological Processes publiceras i ett förkortat format i tidskriften Academy of Management Proceedings.

Sven Hemlins forskning är främst inriktad på hur vetenskap, teknik och innovation kan främjas t ex genom bättre ledarskap och organisering, men intresserar sig också för ekonomisk psykologi. Han har utvecklat begreppet Kreativa kunskapsmiljöer.

Leif Denti är doktorand vid Psykologiska institutionen, Göteborgs universitet och associerad medarbetare vid GRI. Han forskar för närvarande på ledarskap, kreativitet och organisatorisk innovation. Forskningsprojektet heter Chefskap för Sverige och är finansierat av Vinnova. Leif Denti planerar att disputera september 2013.

Hedersamt pris till Leif Denti och Sven Hemlin