Ny forskaransvarig och dubbla disputationer avslutade vårterminen

anna gander disputationDoktoranderna Fahd Omair Zaffar och Anna Jia Gander disputerade samma vecka vid institutionen för tillämpad IT.

Zaffar försvarade måndag 11 juni avhandlingen The Value of Social Media: What Social Networking Sites Afford Organizations inom ämnet informatik, där professor Charlotte Wiberg, Umeå universitet var opponent.

Gander (bilden) försvarade sin avhandling Understanding in Real-Time Communication: Micro-Feedback and Meaning Repair in Face-to-Face and Video-Mediated Intercultural Interactions
i ämnet kommunikation fredag 15 juni där Sven Strömqvist, Lunds universitet var opponent.

Samma vecka blev det även klart att Johan Lundin, professor i informatik, från och med i sommar tar över rollen som vice-prefekt för forskning och forskarutbildning vid institutionen. Samtidigt kliver universitetslektor Alexander Almér in som chef för avdelningen Kognition och Kommunikation och tar över efter Faramarz Agahi som i sin tur blir programansvarig för kandidatprogrammet i kognitionsvetenskap.