Nu startar tillsynskursen igen!

Under vårterminen 2019 ges kursen Tillsyn i teori och praktik (7,5 hp). Kursen riktar sig till myndigheter och enheter med gransknings- och tillsynsuppdrag.

Oskar Svärd håller uppdragsutbildning vid Förvaltningshögskolan

Kursen genomförs på halvfart och är anpassad för att deltagarna bor i olika delar av landet. Innehållet i kursen baseras på såväl vår egen forskning som internationell sådan, samtidigt som det utgår från kursdeltagarnas aktuella problemställningar inom tillsyn. Utvärderingar av kursen visar mycket goda resultat, och den har därigenom fått stor uppmärksamhet i de nordiska länderna.

kurshemsidan kan du läsa mer om kursens innehåll, schema med mera. Där hittar du också anmälningsblanketten.

Intresseanmälan görs senast 11 januari 2019 och skickas till
Oskar Svärd, ansvarig för Förvaltningshögskolans uppdragsutbildningar och samverkan, på oskar.svard@spa.gu.se