Licenciatseminarium genomförs på distans

Att allt arbete nu i möjligaste mån sker på distans betyder inte att saker inte blir gjorda. Så till exempel kommer nu Förvaltningshögskolan att för första gången genomföra ett licenciatseminarium online.

Det är den 15 juni som Heiti Ernits presenterar sin licenciatuppsats Ledarskap i mellanrummen: fallstudie av gränsgångare och gränspraktiker i en komplex samverkansmiljö som undersöker gränsöverskridande projekt, alltså med en blandning av offentliga och privata aktörer. Närmare söker studien svar på hur sådana projekt kan bidra till samverkan, och vilka problem som kan uppstå.
– Coronakrisen gör att våra akademiska högtider tyvärr inte kan genomföras som vanligt, men digitaliseringen gör också att vi prövar nya vägar att nå ut till en bredare publik. Det är lärdomar vi säkert att kommer att ha nytta av i framtiden, säger David Karlsson, viceprefekt med ansvar för forskning och forskarutbildning.

Seminariet är schemalagt till den 15 juni klockan 10:15, och den som är intresserad kommer att kunna följa hela seminariet här.
Läs mer i Förvaltningshögskolans kalender.