Kommentar till hovrättens dom i HVB-hemsfallet

Hovrätten dömde till vållande av annans död och synnerligen grov misshandel i fallet där en intagen på ett HVB-hem i Mölndal högg ihjäl en kvinna ur personalen i januari i år. Juris doktor i processrätt Anna Wallerman vid Juridiska institutionen, Handelshögskolan kommenterar domen SVT Västnytt 26 oktober 2016.

Anna Wallerman är aktuell med två nya publikationer under 2016: bokkapitlet The Curious Incident of the Dog in the Night-Time: Europeanisation of Civil Procedure in Sweden, publicerat i Anna Nylund and Bart Krans, European Union and national civil procedure och artikeln Resning vid uteblivet förhandsavgörande - nytt avsnitt i följetången om HD och EU-rätten, publicerad i Juridisk tidskrift, nr 1 2016/2017.