Inbjudan till NOOS doktorandseminarium 4-5 februari 2016

Den 4-5 februari 2016 håller det Nationella Nätverket i Offentlig Organisation och Styrning (NOOS) sitt sjätte doktorandseminarium - denna gång vid Örebro universitet.

Målgruppen för seminariet är doktorander och handledare som forskar om offentlig organisation, förvaltning och styrning i bred bemärkelse, oavsett ämnestillhörighet. Syftet med seminariet är att ge doktorander en möjlighet att diskutera och få kommentarer på sina arbeten - som kan vara allt ifrån idéer till nästan klara avhandlingskapitel eller artikelmanus. Därtill är det ett viktigt tillfälle för att bygga nätverk och mötas under kreativa former och finna nya kollegor vid andra lärosäten och kanske i andra ämnen.

Anmälan kan göras fram till den 20 januari 2016. Anmälningsformuläret hittar du här.

Preliminärt program

Torsdag 4 februari (plats Örebro universitet)

12.00-13.00, Lunch i Forumhusets restaurang, Örebro universitet
13.00 – 14.15, Paneldiskussion: Den komplexa statsförvaltningen ur ett makt- och styrningsperspektiv Patrik Hall, Bengt Jacobsson och Elin Wihlborg
14.30 – 17.30, Arbetsgrupper, paperpresentationer
18.00 – Kvällsbuffé på universitetet

Fredag 5 februari (plats: City konferens)

09.00-12.00, Arbetsgrupper, paperpresentationer
12.00-13.00, Lunch på City konferens restaurang.