Person med datainspirerad bakgrund

Går det att skapa lärande organisationer?

I samarbete med Stockholms universitet och HR-föreningen arrangeras ett kostnadsfritt seminarium om lärande organisationer. Vad är egentligen en lärande organisation, finns de och hur skapar man gynnsamma villkor för lärande i organisationer?

Vad säger forskningen och vad finns det för erfarenheter från arbetslivet? I dagens arbetsliv ställs allt högre krav på att skapa lärande organisationer.

Vid detta seminarium samtalar Jon Ohlsson, professor i pedagogik vid Stockholms universitet och Hanna Schultz, HR chef för ICA bank om sina erfarenheter av att forska om och praktiskt arbeta med lärande i organisationer.

Det blir ett avslappnat samtal där Hannah och Jon resonerar kring förutsättningar, motgångar, makt, förhållningssätt, och möjligheter. De funderar på vad som skulle vara intressant att fortsätta undersöka inom detta forskningsfält och även i praktiken. På slutet blir det tid för frågor för dig som deltar.