Forskare från Handelshögskolan i öppet samtal om finansialisering

Den 9 juni sker releasen av tidskriften Ord & Bilds temanummer Kreditupplysningstid – vardagslivets finansialisering. I detta nummer ingår ett antal texter skrivna av forskare knutna till Handelshögskolan vid Göteborgs universitet.

Under kvällen kommer texterna att presenteras och forskarna bakom rapporten finns på plats för att förklara hur vardagslivet under de senaste decennierna har flätats samman med den globala ekonomin på ett sätt som kommit att kallas finansialisering.

Från Handelshögskolan medverkar Oskar Broberg, John Lapidus och Ann Ighe (Institutionen för ekonomi och samhälle), Marcus Gianneschi (Centrum för Konsumtionsvetenskap samt Högskolan i Borås) och Claes Ohlsson (Gothenburg Research Institute). Från Göteborgs universitet medverkar även Erik Andersson (Institutionen för globala studier), Bengt Larsson och Jane Pettersson (Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap).

Välkommen till:

Release för Ord&Bild nr 2 2016. Tema Kreditupplysningstid – vardagslivets finansialisering

Tid: torsdag 9 juni kl. 18.00 – 20.00
Plats: Skogen, Masthuggsterrassen 3, Göteborg
Mer information: http://www.tidskriftenordobild.se/ordoblogg/category/release-fr-ordbild-nr-2-2016-tema-kreditupplysningstid-vardagslivets-finansialisering