Får pedagogiskt pris för sitt engagemang som handledare

Göta studentkårs pedagogiska pris gick 2014 bland annat till Louise Skoog, doktorand i offentlig förvaltning. Hon får priset för det engagemang hon visat vid handledningen av studentuppsatser på Förvaltningshögskolans kandidatprogram.

Göta studentkårs samhällsvetarsektion delar årligen ut ett pedagogiskt pris till lärare vid den samhällsvetenskapliga fakulteten på Göteborgs universitet. Årets tema för priset var engagemang och studenterna vid institutionerna ombads att nominera lärare.

- Bara att bli nominerad kändes som en vinst för mig. Jag hade inte förväntat mig att vinna, men det känns jättekul, säger Louise Skoog.

Louise handleder och undervisar på flera av Förvaltningshögskolans kurser inom grundutbildningen och trivs extra bra i rollen som handledare.

Motivering för Göta studentkårs pedagogiska pris 2014:
Louise är en lärare som engagerar sig utöver schemalagda föreläsningar för att hjälpa sina studenter med sina C-uppsatser. Louise engagerar sig genom att ge förslag på teorier, lånar ut böcker och genom att vara studenternas trygga stöd. Louise förtjänar Pedagogiska Priset för sitt brinnande engagemang och för att hon är en klippa och ett lugn i stormen!

Läs mer om det pedagogiska priset på Göta studentkårs webbplats