Delegation från Malaysia på besök

delegation från malaysia

Besökarna från Malaysia tillsammans med Dick Stenmark, Alexander Almèr, Anna Gander och Nataliya Berbyuk Lindström.

Göteborgs universitet och IT-fakulteten välkomnar en delegation från University of Malaya, Malaysia den 28-29 oktober. Syftet med besöket är bland annat att nätverka, presentera forskning kring e-hälsa, hälsokommunikation och hållbarhet och diskutera möjliga samarbetsprojekt.

Delegationen består av professor Noor Hayaty Abu Kasim, Health and Wellbeing Research Cluster, docent Saiful Anuar Karsani, Frontiers of the Natural Worlds Research Cluster och docent Ivy Chung, Health & Well-Being Research Cluster, alla från University of Malaya.

Tvådagarsprogrammet innehåller bland annat gästföreläsningar från tillämpat IT-personal och möjlighet att diskutera gemensamma forskningsansökningar och gemensam forskning inom bland annat e-hälsa, åldrande och big data.

Värd för besöket är universitetslektor Nataliya Berbyuk Lindström.