CERGU-medarbetare har fått pedagogiskt pris!

Göteborgs universitets pedagogiska lagpris 2010 har tilldelats kursen Praktisk EU-kunskap. Från CERGU har Andrea Spehar (kursansvarig) och Linda Berg belönats. Kursen ges som valfri kurs inom kandidatprogrammet i Europakunskap, eller som fristående kurs, och är ett samarbete med bibliotekarier på Ekonomiska biblioteket/European Documentation Centre (EDC). Ur motiveringen framgår att priset tilldelas "för framgångsrikt arbete med att integrera teori och praktik inom ämnet europakunskap. Kursen har utvecklats i samarbete mellan lärare och bibliotekarier och ger studenterna goda förutsättningar för fördjupad kunskap, reflektion och helhetsperspektiv. Det sker inte minst genom den tredje och avslutande examinationen (rapport, presentation och diskussion) och stärker förståelsen för hur europeiskt beslutsfattande kan fungera i praktiken". Läs mer om priset och motiveringen här.