Årets HR-forskare: "Det är spännande att få bidra till ett mer hållbart arbetsliv!"

2018 gick priset för årets HR-forskning till projektet ”Hållbart och hälsofrämjande ledarskap i vardag och förändring.

2018 gick priset för årets HR-forskning till projektet ”Hållbart och hälsofrämjande ledarskap i vardag och förändring”, ett arbetsmaterial som innehåller teori, fakta, dialogfrågor och övningar som kan underlätta för framförallt chefer att arbeta systematiskt med att utveckla organisatorisk och social arbetsmiljö. Bakom projektet står Andrea Eriksson, forskare och universitetslektor på avdelningen för ergonomi vid Kungliga tekniska högskolan (KTH) tillsammans med Lotta Dellve, professor i arbetsvetenskap vid Göteborgs universitet.