Anmäl dig till Förvaltningshögskolans dag om kommunernas utmaningar!

På fredag 21 april genomförs Förvaltningshögskolans dag. Detta år är temat "Kommunernas utmaningar".

Hej Louise Skoog, du är sekreterare i Förvaltningshögskolans råd och ansvarig för Förvaltningshögskolans dag. Vad kommer dagen att handla om i år?

– Kommunerna står inför stora förändringar och vi kommer på olika sätt att ta upp flera spännande utmaningar som de arbetar med; Till exempel bostadsfrågan och urbaniseringen, integration och hållbara livsmiljöer, demokrati och arbetsmiljö.

Vilka föredragshållare kommer att medverka?

– Dagen kommer att innehålla föredrag både från forskare vid Göteborgs universitet och intressanta gäster som arbetar med dessa utmaningar i kommunerna. Vi kommer också att dela ut Förvaltningshögskolans pris för nyttiggörande av forskning. Men vem som får priset blir en överraskning!

Vad händer annars under dagen?

– Alla som kommer får fika och lunch, en bokpresent delas ut och vi bjuder på kulturinslag. Det brukar vara en rolig och givande dag som skapar möten mellan tjänstemän, politiker och akademin i form av forskare och studenter.

Läs mer om programmet för Förvaltningshögskolans dag här.
Dagen genomförs på konferenscentrum Wallenberg.
Frågor? Kontakta Louise Skoog

ANMÄL DIG HÄR (Obs begränsat antal platser)