Alumner i kulturgeografi inspirerade studenterna!

Torsdagen den 15 mars anordnade institutionen en inspirationsdag i kulturgeografi som lockade nästan 50 studenter, främst nuvarande men även en del potentiella studenter. Fem alumner var inbjudna för att berätta om sitt nuvarande arbete och sin resa dit, både vad det gäller studier och karriärsväg. Joanna Fehler, utvecklingsledare stadsutveckling, Göteborgs stad, Anna Nilsson, miljökonsult, Ångpanneföreningen, Sara Falkensjö, doktorand i kulturgeografi, Handelshögskolan GU, Viktor Heineson, samhällsplanerare, Kungälvs kommun och Sara Karlsson, trafikkordinator, Västtrafik delade alla med sig av sina personliga erfarenheter samt gav tips och råd till alla som var där. Efter presentationerna fick studenterna tillfälle att mingla med alumnerna och ställa frågor.

Johanna Fehler, Anna Nilsson, Sara Falkensjö, Viktor Heineson, Sara Karlsson

Johanna Fehler, Anna Nilsson, Sara Falkensjö, Viktor Heineson, Sara Karlsson