GenderTime - Transferring, Implementing, Monitoring Equality

Projekttid
2013 - 2018
Projektägare
Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap

Kort beskrivning

I projektet studeras implementeringen av aktionsplaner för att öka jämställdheten vid ett antal europeiska universitet: Inter-University Research Centre for Technology, Work and Culture, Graz, Österrike; University of Padua, Italien; University Paris Est Créteil, Frankrike; Mihailo Pupun Institute, Serbien; Bergische Universität Wuppertal, Tyskland; Loughborough University, Storbritannien. I projektet ingår även företaget Tecnalia Research and Innovation, Bilbao, Spanien. Göteborgs universitet är en så kallad teknisk partner (som inte implementerar någon aktionsplan) tillsammans med Egalité des Chances dans les Etudes et la Profession d’ingéniur en Europe, Frankrike (koordinator) och Donau-Universität Krems, Österrike (extern utvärderare).

Helen är tillsammans med Jennifer Dahmen (BUW) Work Package leader för WP3 Monitoring.

Projektmedlemmar

Helen Peterson, projektledare, Örebro universitet