Vernissage: Den moderna förbjudna frukten - om kärnkraft

Populärvetenskap
Samhälle & ekonomi
Student

Avgångsstudenter på programmet Medier, estetik och kulturellt entreprenörskap vid Göteborgs universitet bjuder in till utställning på Jonsereds herrgård!

Utställning
31 maj 2023
1 jun 2023
Jonsereds herrgård, William Gibsons väg 19, Jonsered
Fritt inträde

Arrangör
Medier, estetik och kulturellt entreprenörskap i samverkan med Jonsereds herrgård och Institutionen för kulturvetenskaper, alla vid Göteborgs universitet

DEN MODERNA FÖRBJUDNA FRUKTEN

En utställning av studenter i medier, estetik och kulturellt entreprenörskap-programmets avgångsklass vid Göteborgs universitet 2023. Sedan hösten 2022 har studenterna arbetat fram fem konstprojekt under temat NUKLEÄRT som kommer utgöra denna utställning. Den behandlar teman kring hållbarhet, framtidstänk och de stora känslor som kommer till ytan gällande kärnkraft och kärnvapen.

VERNISSAGE PÅ JONSEREDS HERRGÅRD

31 maj: kl. 15:30–19:00
1 juni: kl. 09:30–15:00

Fritt inträde. Mycket välkomna!

Följ studenternas arbete med utställningen på Instagram!

Utställningens webbplats

Läs mer om det anslutande seminariet "Du strålande nya värld? Kärnkraft, kärnvapen, kärnavfall"