Svarta talvlan

Seminarium om teoretisk fysik - Emil Bergholtz

Forskning
Naturvetenskap & IT

Detta är en del av seminarieserien för studenter och forskare som är intresserade av teoretisk fysik och tillämpad matematik. Emil Bergholtz från Stockholms universitet håller i ett seminarium med titeln "Exceptional Topology of Non-Hermitian Systems".

Seminarium
6 okt 2022
Plats
PJ-salen, Institutionen för fysik, Kemigården 1, Göteborg och digitalt via Zoom.
Ytterligare information
Zoom-länk till
seminariet

Emil Bergholtz: Exceptional Topology of Non-Hermitian Systems

Abstract

Non-Hermitian “Hamiltonians” occur in the effective description of various physical settings ranging from classical photonics to quantum materials. Using simple examples, I will discuss topological aspects of such systems related to the non-Hermitian concept of exceptional degeneracies at which both eigenvalues and eigenvectors coalesce. I will also discuss how the bulk-boundary correspondence is modified in non-Hermitian systems and how this might be harnessed in novel sensor devices.

Seminariet hålls i hybridform

Det går både att delta i seminariet på plats eller via Zoom.

Plats: PJ-salen, Institutionen för fysik, Kemigården 1, Göteborg
Zoom-länk: https://gu-se.zoom.us/j/64681043702