Process perspectives for studying migration and integration

Hållbarhet & miljö
Samhälle & ekonomi

Keynote med Ann Langley, emerita professor i management på HEC Montréal och Distinguished Research Environment Professor vid University of Warwick.

Föreläsning,
Konferens
23 nov 2023
Ytterligare information
Om OMICS 2023 (engelsk
text)

Bra att veta
Den här föreläsningen är en del av konferensen OMICS 2023 som pågår i centrala Göteborg 22-24 november.
Arrangör
Handelshögskolan vid Göteborgs universitet och Centrum för globala studier på Göteborgs universitet

Föreläsningen Process perspectives for studying migration and integration undersöka värdet av att anta ett processperspektiv för forskning om migration och integration med hjälp av exempel från nyligen genomförda studier och granska de teoretiska antaganden och metoder som ligger till grund för dem.

Ann Langley

Ann Langley är professor emerita i management vid HEC Montréal och Distinguished Research Environment Professor vid University of Warwick.

Hennes forskning handlar om strategiska ledningsprocesser och metoder i komplexa organisationer, med särskild tonvikt på kvalitativa och processbaserade forskningsmetoder.

Hon är för närvarande biträdande redaktör för kvalitativ forskning vid Academy of Management Journal, och medredaktör för en bokserie Perspectives on Process Organization Studies som publiceras av Oxford University Press.