ben på rad på kontor

Omställningen av vårt arbetsliv – hur bidrar HR?

Forskning
Samhälle & ekonomi

När covid-19 lamslog världen fick Human Resources (HR) en viktig roll för att ta fram nya former för arbete och organise-ring. Nu stundar ljusare tider – men för vilka? När pandemin inte längre tvingar till begränsningar i verksamheterna, är frågan hur HR bidrar till att etablera nya arbetsformer.

Seminarium
10 dec 2021
Digitalt seminarium
Antal platser
Begränsat
Ytterligare information
Jonsereds
herrgård

Bra att veta
Jonseredsseminarium.
Arrangör
Jonsereds herrgård i samverkan med GU Journalen och Centrum för Global Human Resource Management vid Göteborgs universitet.

Under pandemin har HR-avdelningarna varit djupt involverade i att hantera restriktioner, förhindra smittspridning och minska störningar i verksamheterna. De har också haft en nyckelroll vad gäller permitteringar och personalneddragningar i många organisationer.

En viktig fråga är nu vilken roll HR spelar och kan spela i arbetet med att skapa framtidens arbetsliv. Är HR en kraft för förändring för att skapa nya arbetsformer? Eller är det mer en vidmakthållare av fortsatt bestående tidigare arbetsorganisering?

Med Stefan Tengblad professor i företagsekonomi, Centrum för Global Human Resource Management, och Johanna Finnholm doktorand i arbetsveten-skap, båda vid Göteborgs universitet, Therese Svanström ordförande TCO, Niclas Lamberg HR-direktör Trafikverket, Tina Liljedahl Scheel HR-direktör Göteborgs Stad, och Lena Lid Falkman forskare, institutionen för entrepre-nörskap, innovation och teknologi vid Handelshögskolan i Stockholm.

Seminariet ingår i seminarieserien Virtuellt arbete, del III.

INBJUDNINGAR
Till seminarierna skickas personliga inbjudningar ut. Antalet platser är begränsat.

ÖNSKAR DU DELTA?
Är du som aktör intresserad och önskar att, i mån av plats, delta i seminariet? Maila ditt intresse till jonseredsherrgard@gu.se tillsammans med namn, organisation och din roll inom denna, samt vilken ingång du har till seminariets ämne.