porträtt Antje Jackelén

Antje Jackelén: Människan, tekniken och etiken

Hälsa & medicin
Naturvetenskap & IT

Möt Sveriges ärkebiskop Antje Jackelén i ett inspelat samtal om kortsiktighet, långsiktighet, goda intentioner och oförutsägbara konsekvenser.

Föreläsning,
Seminarium,
2 dec 2021
Plats
Online med Facebook Live (se nedan)

Medverkande
Antje Jackelén, ärkebiskop i Svenska kyrkan
Lena Ulrika Rudeke, verksamhets- och programansvarig, Jonsereds herrgård Göteborgs universitet
Arrangör
Samtalet presenteras av Folkuniversitetet och Jonsereds herrgård Göteborgs universitet. Det spelades in på Världskulturmuseet.

Är framstegen inom artificiell intelligens ett frälsningslöfte eller ett hot om en stundande apokalyps? Hur kan vi människor förstå den roll vi spelar i den tekniska utvecklingen, ett förlopp vi själva skapar och driver framåt?

Samtalet sänds online med Facebook Live: https://www.facebook.com/events/428322278748999

Ansvarig utgivare: Andreas Åhs, andreas.ahs@folkuniversitetet.se