- Hem
- Om universitetet
- Hitta person
- Magnus Levinsson
Magnus Levinsson
Universitetslektor
Avdelningen för lingvistik och vetenskapsteori-
A critical discourse analysis of the concept of universal design for learning
(UDL)
Anita Norlund, Magnus Levinsson
Policy Futures in Education - 2025 -
Innehåll och pedagogiska diskurser på lärares kompetensutvecklingsmarknad: en studie av insatser som genererar
fakturor
Magnus Levinsson, Anita Norlund, Lill Langelotz
Pedagogisk Forskning i Sverige - 2023 -
How is teacher professionalism in Sweden shaped in an era of marketisation of teachers’ continuing professional
development?
Lill Langelotz, Magnus Levinsson, Anita Norlund
AARE 2022 Conference - 2022 -
The Access Dilemma and Ethical
Considerations
Lill Langelotz, Magnus Levinsson, Anita Norlund
CRITPEN workshop - 2022 -
Continuing Professional Development – a Threat to
Teacher
Professionalism
Lill Langelotz, Anita Norlund, Magnus Levinsson
AERA 2022 CONFERENCE - 2022 -
Inledning
Lill Langelotz, Magnus Levinsson, Malin Löfstedt
Levinsson, M., Langelotz, L. & Löfstedt, M. (red.), Didaktisk dialog i högre utbildning - 2021 -
Epilog: didaktisk dialog i
praktiken
Lill Langelotz, Magnus Levinsson, Malin Löfstedt
Levinsson, M., Langelotz, L. & Löfstedt, M. (red.), Didaktisk dialog i högre utbildning - 2021 -
Following Invoices—Researching Connectivity between Teacher Continuing Professional Learning and Educational
Research
Anita Norlund, Lill Langelotz, Magnus Levinsson
ECER - 2021 -
Didaktisk dialog i högre utbildning / Magnus Levinsson, Lill Langelotz, Malin Löfstedt
[red.].
Magnus Levinsson, Lill Langelotz, Malin Löfstedt
2021 -
The (non-)use of configurative reviews in
education
Magnus Levinsson, Tine Prøitz
Paper presenterat vid ECER-konferensen 2015 i Budapest - 2015 -
Kartläggning och sammanställning av forskning i
Norden
Magnus Levinsson
2015 -
Kartläggning och sammanställning av forskning i
Norden
Magnus Levinsson
SKOLFORSK Nationell konferens för forskning och skola i samverkan, 28 januari, 2015 - 2015 -
Kartläggning och sammanställning av forskning i
Norden
Magnus Levinsson
Forskning och skola i samverkan. Kartläggningar av forskningsresultat med relevans för praktiskt arbete i skolväsendet - 2015 -
Problems in developing formative assessment: A physics teacher’s lived experiences of putting the ideas into
practice
Magnus Levinsson, Henrik Hallström, Silwa Claesson
Assessment Matters - 2013 -
Teachers' practical reasoning in the assessment paradigm: examples from the Swedish implementation of grades and national tests in year
six
Ola Strandler, Magnus Levinsson
Nordic Educational Research Association, 7 - 9 mars, 2013, Reykjavik, Iceland - 2013 -
Evidens och existens. Evidensbaserad undervisning i ljuset av lärares
erfarenheter.
Magnus Levinsson
2013 -
Problem med läraren som
forskningsanvändare
Magnus Levinsson
Paper presenterat vid NFPF-konferensen 2012 i Köpenhamn, Danmark. - 2012 -
Utvecklingsledare på vetenskaplig grund: Spänningsfälten mellan evidensbaserad praktik och
aktionsforskning
Magnus Levinsson
Pedagogisk forskning i Sverige - 2011 -
Evidens och lärares
existens
Magnus Levinsson
Undervisning och Existens - 2011 -
Science education: based on evidence or on a commitment to
’bildung’?
Magnus Levinsson, Henrik Hallström
Paper presented at the IOSTE-coneference 2010 in Bled, Slovenia. - 2010 -
Is there room for restrained teaching in OECDs conception of educational
research?
Magnus Levinsson
Paper presented at NERA-conference 2009 in Trondheim, Norway - 2009 -
A phenomenological approach to the understanding of the link between conceptions and teaching
practice.
Magnus Levinsson
Paper presented at the ECER-conference 2008 in Gothenburg, Sweden. - 2008