Välkommen till föreläsningar om "Mat, dryck och lycka" i mars och april!

Magnus Roos föreläser om "Mat, dryck och lycka" vid tre tillfällen i Göteborg, Uddevalla och Trollhättan under våren. Folkuniversitetet är arrangör.

Magnus är redaktör för Konsumtionsrapporten som är en rapportserie om den privata konsumtionen. Rapporten tar ett brett grepp på den privata konsumtionen i Sverige. Förutom en översikt av offentlig statistik om hushållens utgifter innehåller rapporten fördjupande analyser gjorda av konsumtionsforskare.

"Mat och dryck har fått ökad uppmärksamhet i Sverige under det senaste decenniet. Svenska konsumenter väljer att spendera en större del av sin hushållsbudget på mat och dryck både hemma och på restauranger och caféer.

I rapportserien Konsumtionsrapporten framgår att svenskar blir lyckligare av att spendera sina pengar på mat än på exempelvis kläder, möbler och hemelektronik och att svenska folket blir allt mer kontinentala i sina mat- och dryckesvanor. Föreläsningen kommer att behandla hur synen på mat och dryck har förändrats i Sverige och hur denna utveckling är kopplad till upplevd lycka och välmående." (från Folkuniversitetets beskrivning)

Föreläsningarna äger rum följande datum och tider:

Göteborg 5 mars kl 17.30-19.30 Mer info

Trollhättan 1 april kl 17.00-19.00 Anmälan krävs, görs på Folkuniversitetets webbplats

Uddevalla 3 april kl 18.00-20.00 Anmälan krävs, görs på Folkuniversitetets webbplats