Utlysning av två nya postdok-tjänster vid CERGU

CERGU främjar mångvetenskaplig forskning kring Europarelaterade frågor av relevans för såväl humanistiska som samhällsvetenskapliga ämnen. Forskare vid CERGU studerar exempelvis problem kopplade till migration och Europeisk integration; nationalism, språk och kultur; juridik och politik; beslutsfattande och lobbying inom EU:s institutioner; relationer mellan Europa och resten av världen; samt genus, handel, medborgarskap och hållbar utveckling. Forskningen vid CERGU behandlar såväl lokala som globala perspektiv på Europa, liksom dåtid och nutid.

CERGU välkomnar forskning som är situerad inom och kombinerar olika fält inom både humanistiska och samhällsvetenskapliga ämnen. De sökande ombes förklara hur den föreslagna forskningen kan bidra till, respektive dra fördel av, den redan pågående forskningen vid CERGU. I detta syfte välkomnas de sökande att konsultera CERGUs hemsida eller ta direkt kontakt med berörda forskare vid CERGU.

Sista ansökningsdag 18 mars!

Länk till fullständig utlysning och online ansökningssystem här.